Regler för uthyrning och avbokning

Ni får disponera strandhuset/lägenheten för övernattning från incheckning (15:00) den avtalade ankomstdagen till utcheckning (11:00) avresedagen.

BOKNINGSBEKRÄFTELSEN

Ni ansvarar själva för att kontrollera att bokningen är korrekt vad gäller t.ex. ankomst och avresedatum, att era uppgifter (namn, adress, mobilnummer och mailadress) är rätt. Att antal objekt (hus/lgh), ev tillägg som lakan/handdukar, slutstädning, husdjurshus/lgh, handikapp vänligt hus stämmer överens med eran önskade bokning. Vi skickar koder och information med SMS, så se till att det är ett mobilnummer till någon som ska bo i huset/lägenheten.

BETALNING

Man kan välja att betala med faktura eller direkt via STRIPE, kortbetalning. Väljer man faktura ska betalning vara oss tillhanda senast förfallodatum. Har du bokat i god tid ligger förfallodatum på 30-60 dagar innan ankomst, beroende på vilken säsong. Man kan välja Bankgirobetalning eller Swishbetalning. Ange fakturanummer på betalningen!

Bankgiro 514-2344   Swish: 123 000 8797

Ankommer ni efter våra öppettider, och ert boende är inbetalt, så skickar vi en kod till kodlåset på dörren till ert hus/lägenhet med SMS

Från och med 2019 kommer vi att införa bokningsavgift, som betalas vid bokningstillfället. Den kommer att vara på 20% av den totala boendekostnaden. Detta gäller främst under högsäsong och större eller längre bokningar.

AVBOKNING

Avbokning sker muntligen eller skriftligen. Avbokning ska ske senast 10 dagar före ankomst för att få pengar tillbaks. Vid senare avbokning debiteras 100%.

AVBESTÄLLNINGSSKYDD

Har ni bokat avbeställningsskydd för SEK 300 kan ni avboka och få pengarna tillbaka. Det gäller fram till dagen innan ankomst vid uppvisande av läkarintyg.

ERA SKYLDIGHETER

Ni är skyldiga att vårda våra hus och lägenheter väl och att följa våra ordningsregler och anvisningar. Ni ansvarar själva för skador som uppstår på fastigheter och inventarier genom att ni eller någon i ert sällskap varit oaktsam. Det är inte tillåtet att låta fler personer övernatta i hus eller lägenhet än vad som avtalats i er bokning. Man använder lakan, påslakan och örngott i sängarna. Sovsäck är inte tillåtet! Ni ska städa och disk upp samt tömma kyl/frys och skåp på matvaror när ni avreser. Har ni bokat slutstädning så gäller följande: matvaror och sopor tar man med sig och man diskar upp. Har man hyrt lakan/handdukar ska dessa läggas på golvet vid ytterdörren. Det ingår inte i slutstädningen.

REKLAMATIONER & KLAGOMÅL

Fel som uppstår under er vistelsen ska anmälas omgående till vår reception, så vi har möjlighet att åtgärda felen. Vänligen ta kort och skicka med så vi ser vad som varit tokigt. Man kan inte komma i efterhand med reklamationer för att få ersättning. Reklamationer sker skriftligen via mail eller telefon till ApelvikStrand eller Fästningens Vandrarhem på info@apelvikstrand.se  eller receptionstelefon: +4634086828  Jourtelefon: +46738545567 (kvällar och helger fram till 22:00)

SÄNGLINNE

  • Lakan/handdukspaket kan hyras av oss, men detta måste bokas innan ankomst.
  •  Lakan skall alltid användas av hygieniska skäl. Sover man utan lakan debiteras en tvätt kostnad på 400 kr/bädd.
  • Det kostar 110 kr/person.
  • Sovsäck är inte tillåtet!

STÄDNING

  • Ni ansvarar själva för städning efter er vistelse, städmaterial finns i varje hus och lägenhet.
  • Ni skall vid avresa slänga era sopor och tömma skåp, kyl/frys på matvaror. Det finns ett stort soprum vid parkeringen på anläggningen där vi källsorterar i största möjliga mån. Vänligen respektera vår ambition att värna om miljön.
  • Disk skall diskas upp och ställas in i köksskåpen.
  • Eventuell misskötsel efterfaktureras.

UTHYRARE

Ansvarig uthyrare är ApelvikStrand.

Sitemap Cookies © 2018 Apelvikstrand