Ni får disponera strandhuset/strandlägenheten för övernattning från incheckning (15:00) den avtalade ankomstdagen till utcheckning (11:00) avresedagen.
BOKNINGSBEKRÄFTELSEN
Ni ansvarar själva för att kontrollera att bokningen är korrekt vad gäller t.ex. ankomst och avresedatum, att era uppgifter (namn, adress, mobilnummer och mailadress) är rätt. Att antal objekt (hus/lgh), ev tillägg som lakan/handdukar, slutstädning, husdjurshus/lgh, handikappvänligt hus stämmer överens med eran önskade bokning. Vi skickar koder och information med SMS, så se till att det är ett mobilnummer till de som ska bo i huset/lägenheten.
BETALNING
Man kan välja att betala med faktura eller direkt via STRIPE, kortbetalning. Väljer man faktura ska betalning vara oss tillhanda senast förfallodatum. Har du bokat i god tid ligger förfallodatum på 30-60 dagar innan ankomst, beroende på vilken säsong. Man kan välja Bankgirobetalning eller Swishbetalning. Ange fakturanummer på betalningen!
Bankgiro 514-2344 Swish: 123 000 8797
Ankommer ni efter våra öppettider, och ert boende är inbetalt, så skickar vi en kod till kodlåset på dörren till ert hus eller lägenhet med SMS.
Under högsäsong tar vi ut en anmälningsavgift på 10% av den totala boendekostnaden. Den betalas senast 10 dagar efter faktureringsdatum. Anmälningsavgiften får man inte tillbaks om man avbokar eller ombokar. Detta gäller under juni, juli och augusti vid bokning av 7 dagar eller längre.
AVBOKNING
Avbokning sker antingen via telefon eller E-post. Avbokningsavgiften är följande:
Har man tecknat avbeställningsskydd kan man avboka fram till dagen innan ankomst mot uppvisande av läkarintyg för återbetalning.
AVBESTÄLLNINGSSKYDD
Har ni bokat avbeställningsskydd för 300 kr kan ni avboka och få pengar tillbaka. Det gäller fram till dagen innan ankomst vid uppvisande av läkarintyg.
ERA SKYLDIGHETER
Ni är skyldiga att vårda våra hus och lägenheter väl och att följa våra ordningsregler och anvisningar. Ni ansvarar själva för skador som uppstår på fastigheter och inventarier genom att ni eller någon i ert sällskap varit oaktsam. Det är inte tillåtet att låta fler personer övernatta i hus eller lägenhet än vad som avtalats i er bokning. Man använder lakan, påslakan och örngott i sängarna. Sovsäck är inte tillåtet!
Ni ska städa och diska upp samt tömma kyl/frys och skåp på matvaror när ni avreser.
Har ni bokat slutstädning så gäller följande:
Matvaror och sopor tar man med sig, man diskar och ställer in i skåpen. Har man hyrt lakan/handdukar ska dessa läggas på golvet vid ytterdörren. Detta ingår inte i slutstädningen. Har man tänkt att ta med sig sina husdjur så måste man meddela detta så att vi kan boka in er i ett sådant hus eller lägenhet. Vi har 8 strandhus och 2 strandlägenheter Compakt Living där husdjur är välkomna. Det tillkommer en extra kostnad för husdjur. Skulle man ta med sig husdjuren in i ett boende där det inte är tillåtet får man stå för saneringskostnaderna.
REKLAMATIONER & KLAGOMÅL
Fel som uppstår under er vistelse ska anmälas omgående till vår reception, så vi har möjlighet att åtgärda felen. Vänligen ta kort och skicka med så vi ser vad som varit tokigt. Man kan inte komma i efterhand med reklamationer för att få ersättning. Reklamationer sker skriftligen via mail eller telefon till ApelvikStrand på info@apelvikstrand.se eller receptionstelefon: +4634086828 Jourtelefon: +46738545567 (när receptionen är stängd fram till 22:00)
SÄNGLINNE
STÄDNING
HUSDJUR
Husdjur är tillåtna i vissa av våra strandhus och strandlägenheter. Man måste meddela om man tar med sig sina "pälsklingar". En extra kostnad för husdjur tillkommer. Husdjur ska hållas kopplade på anläggningen. Respektera att det finns andra gäster som är rädda för hundar och katter. Man plockar upp efter sina djur när det gjort ifrån sig och slänger bajspåsen i containern för hushållssopor. Löplinor får inte vara längre än att de håller sig på altanen eller uteplatsen till ert hus/lägenhet.
SLUTSTÄDNING GÅR ATT KÖPA TILL
Slutstädning går att köpa till och priset varierar från Strandhus till Strandlägenhet. För slutstädning gäller följande: Vi dammar, dammsuger och torkar golv. Städar toalett/dusch. Torkar av bänkytor i köket. Gästen ska själv slänga sopor, diska upp och ställa in den rena disken i skåpen, tömma köksskåp, kyl och frys på matvaror. Har man hyrt sängkläder ska dessa tas bort och läggas vid ytterdörren. Anser vi att detta inte efterföljts har vi rätten att debitera er för extra städtid.
UTHYRARE
Ansvarig uthyrare är ApelvikStrand.